Pazartesi, Kasım 27, 2006

Arayış

Bir takvim yaprağı gibi arıyorum seni
Hani tarihini bilmeyip de
Önemli bir gün olduğunu düşünüp sakladığımız
Yahut garip anlamlar yüklediğimiz…
Zamansız düşmüş
Bir takvim yaprağı gibi arıyorum seni
Bulmam neyi değiştirir ki?

Bir türkü gibi arıyorum seni
Hani cızırtılı radyo günlerinden kalma
Başını bir türlü hatırlayamadığımız
Yahut nakaratının en güzel yerinde takıldığımız…
Yalnızlıktan dem vuran
Bir türkü gibi arıyorum seni
Bulmam neyi değiştirir ki?

Mutlu günlerim gibi arıyorum seni
Hani hayal meyal hatırladığımız
Çoğunlukla babaannem ve okul kokan
Yahut bir öpücükten ibaret aşklarımıza dair…
Artık geri gelmeyecek olan
Mutlu günlerim gibi arıyorum seni
Bulmam neyi değiştirir ki?

En heyecanlı yerinde yarım kalmış
Bir romanın kahramanlarıyız şimdi
Ölmem neyi değiştirir ki?

----------

Bu şiiri, Sacit Onan'ın sesinden dinlemek için:
http://rapidshare.com/files/5061343/01_Voice-Over_Demo.mp3.html

Not : Şiir bana, Özgür Kınay'a aitiir. Yorumladığı için üstada teşekkürlerimi sunarım.

16 yorum:

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Sacit Onan'ın TV programı hakkında bilgi için:
http://www.tv5.com.tr/program.asp?id=225


Sanırım artık radyo programı yapmıyor...


Hayatını okumak için de:
http://www.kameraarkasi.org/belgesel/s/sacitonan.html

U.T dedi ki...

Özgür çok güzel olmuş,çok güzel yorumlamıs sacit onan üstad senin eline sacit beyinde diline sağlık.Üretkenlik budur işte :)

Burcu Karadaş dedi ki...

yareme tuz die yakamoz bastım
tek şahidim ay!dı
bi elimde defne bi elimde sevdan..

die devam ederken fondaki hüzünlü kadın sesi sustum..

"koklamak istedim çiçeği de solduramadım
içimde aradım da yari bulamadım
bi bakış kaldı yarım dokunuş çeyrek heyecan
koştum koştum da yorulamadım"

içimden geldi yukardakini şuan yazdım..

yüreğine allh zeval vermesin..kalemine sağlık!

tılsım dedi ki...

Gecenin sessizliğinde yürüdüm caddelerde Seni arıyordum yalnızlığımla Bir umut...Gecenin soğuğu yüzümü okşarken O an anladım ki aramak yetmiyormuş

Ellerine, yüreğine sağlık...

U.T dedi ki...

Arayan bulur hojam
...
içimdeki erman hoca böyle diyor :))

Gamzeli dedi ki...

Çok güzeldi yaaa, hem anlamlı hm düşündürücü...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Değerli okuyucularım,
Öncelikle bir hususta açıklama yapayım:
Bir önceki yazının yorumlarında yorumlarla ilgili bazı şeyler açıklamıştım, kararlar almıştım eleştirileri göz önüne alarak.
Lütfen kimse bu yüzden yorum yapmaktan çekinmesin :)
Sonuçta bu şiirler herkeste bazı duygular uyarıyor. Bunları okumak bile bizim için ufuk açıcıdır.
Yani lütfen kimse mutlaka çok derin yorumlar yazmak zorunda hissetmesin ;)

Umar,
Sacit Onan'ın radyo programına 2 şiir yollamıştım. Birini canlı yayında okudu. Bunu da bir CD halinde bana yollamış, sağolsun.

Nemrut'un Kızı,
Yazıların çok güzel. Dokunan cümleler kuruyorsun bazen. Ama sanki hep bir eksiklik var nedense. Bunu bilerek mi yapıyorsun?

Burcyni,
Yazdıkların çok güzel. İkinci şiirde çok eski ve lirik bir tat aldım. Teşekkürler.

Tılsım,
Hadi biraz derinlik kat sözlerine. O zaman tadından yenmez ;)

Umar,
Arayan bulamıyor bazen. Yada bulmak yetmiyor. Yani iki tarafın da bulması gerekiyor asında. Birinin sakladığı, diğerinin ebe olduğu bir saklambaç değil sanki aşk...

Gamzeli,
Bence yazdıklarım içinde insanların kendinden en çok şey bulabilecekleri buydu. Yani sanırım herkes bu şiirde kendi özlemlerinden bir şeyler mutlaka bulmuştur. Hele ki benim gibi çocukluğunu, geçmişini, saf mutlu günlerini özleyenler için.

deli mine dedi ki...

çok şahane üstat... kafiyeler mafiyeler bir numara...
oldu mu şimdi :)))

Gamzeli dedi ki...

Haklısın...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Cansu Hanım "ciddi yorum istememden" şikayetçi imiş. Yani istediğim şeyi salt "ciddi yorum" diye nitelemek yanlış. Sadece alakasızları eleyelim dedim, bazı arkadaşların önerisi üzerine.
Kötü mü yaptık?

deli mine dedi ki...

özgür bey
bak bey kardeşim
tamm güzel olmuş...
bişi demiyorum

deli mine dedi ki...

silmiş özgür...

oky dedi ki...

özgür'ün rahatlatan açıklamasından sonra yorum yapabilirim artık: güzel olmuş ;)

Adsız dedi ki...

yine çok güzel olmuş...aklına ve yüreğine sağlık...özellikle türkü benzetmesi çok hoşuma gitti.okuyunca kendimi düşündüm.bir parça düşünüp de hatırlayamayınca, hatırlayıncaya kadar elimden geleni yaparım ve mutlaka bulurum ki bulmasam rahat edemem.aşkı ya da sevdiğimiz birini bulmak da öyle.ararız, bulunca 'ee noldu şimdi'deriz ama aslında bir iç rahatlığı ve huzurdur bence olan.olmayan ise ya da 'noldu şimdi?'dedirten ise aradığımız zamanları ve o zaman gözümüzdeki değerini unutmamızdır.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

İzdüşüm,
Çok güzel yazmışsınız.
Bence bu durum, insanın kendi arzularına ihanetidir, aslında.

Adsız dedi ki...

Orada bazı iyi puan tamamladı. Konulu bir arama yaptım ve kişilerin çoğunluğu blogunuz ile aynı görüşü olacaktır bulundu.