Salı, Eylül 26, 2006

Yaz Gecesi Rüyası

Sen hiç sensiz kalmadın ki
Sensiz uyumadın boş odalarda

Pek çok şey söylenebilir bu söz üstüne
Çekmecenin üstünde bir rapsodi
(mesela)

Belki Babilli kadının aşk şiiri
Bir Sümer tanrısı
Mısır’da bir firavun belki
(mutlaka birini sevmiştir kadınlarından)

Adem Havva’yı rızası ile mi sevdi
Elmanın içinde Ezop’un kurdu
(mesela)

Gelelim edebiyat öğretmenim Yunus’a
Hatta onu da geçip bir mutasavvıfa
Madem öyle, bir divan şairine pekala
(çile bülbülüm çile)

Nereye gitsem bana dönüyor yakamoz
Denizin üstünde Acem bir aruz
(mesela)

Sonra efendime söyleyeyim
Belediye çukuruna kapı komşu bir garip
Ve çokça sevişen bir yeni kitap yanında
(kitap kapağında sigara içiyor yeşil)

Rengarenk bir masa örtüsü bana bakıyor
Renklerin üstünde kan mavisi
(mesela)

Ve en nihayet geldik bize
Çiçekleri tezgahta seven
Biz metropol çocukları
(yol kenarlarında bir de)

Bilenler bilir kaç bin yıldır aynı türkü
Katmerin içinde bir cumartesi
(mesela)

Sen hiç sensiz kalmadın ki
Sensiz uyumadın boş odalarda

Yazık oldu güzelim söze
Kısmet başka şiire

11 yorum:

uzay dedi ki...

babilin asma bahcelerinden piramitlere, piramitlerden adem'e, ademden yunus'a, yunustan orhan veli'ye, orhan veliden bana sana..cok sey var bu şiirde..

oky dedi ki...

evet bunu sevdim.
daha çok şiirin mimari yapısını ve dilini.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Garip bir şiir. Her şeyden önce soyut bir anlatımı var ve okuyanın kafasında bir sürü sürrealist şey belirsin, renkler uçuşsun, anlamsız imgeler kalabalığı yaşansın ama bütünün anlamı olsun istedim.
Bu arada, ben de bugün öğrendim ki "Yaz Gecesi Rüyası" Sheakspeare'in bir eserinin adıymış.

deli mine dedi ki...

insan cok kez kendini terkeder �zg�rcm o ozmn hersey bu s�ylediginden de kotu olur, birisi tarafindan terkedilmek insanin kendisini terketmesindden cok daha iyidir cogu zaman. oyuzden herkes mutlaka birkac kez kendisiz kalir.

Adsız dedi ki...

şahane bi şiir! lanet olsun ki daha ilk satırında ilhan irem girdi aklıma koptum gittim, şimdi ne fayda... ne yapsam giremiyorum şiirin içine:(
sensizliğin acısını sen nerden bileceksin
sen hiç sensin kalmadın ki
mevsimleri saymadın ki

Adsız dedi ki...

anonimus üzgünus benim bu arada, ismimi yazmayı unutmuşum pardon!

Adsız dedi ki...

bir sözden başlayarak içine tüm dünyayı sığdırmışsınız.söylediğiniz gibi garip bir şiir ama güzel bir şiir...istediğinizi başarmışsınız :)

Gamzeli dedi ki...

Şiir değil sanki , her kıtanın ardından sanki soru soruyor bizlere...

Adsız dedi ki...

evet bencede birçok etkilenmeler var ve anlatım havada duruyor uzayda :p şair kendini bulacaktır mutlak..

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Şimdi burada cevap hakkı mı doğmuş oldu bana :P
Ben söz konusu şarkı varken çocuktum, nakarat kısmını hatırlıyorum sadece. Saurugissar söyleyince tamamının sözlerini okudum, cidden tutmuş.
Ama şunu unutmamak lazım: O söz şiire ne derece etki ediyor? Yani bir yokluk ve gitmişlik edebiyatı yok ki bu şiirde o sözdeki ve şarkıdaki gibi? Yani anlam bakımından hiçbir bağ yok. Yalnız kalmaktan değil de, tam tersi, hiç aşık olamamaktan dem vuran özlü bir aşk cümlesi de koysak onun yerine, şiir aynen kalır.
Sanırım yeterli cevap oldu :)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Havada kalmasına gelince...
Zaten benim şiirlerimde çok şey havada kalıyor ve kalsın da. Yani bilerek açık bıraktığım o kadar çok şiir var ki...